Ni├žin Sava┼č kitab─▒, ki┼činin i├žinde bulundu─ču denge aray─▒┼č─▒n─▒, i├žsel ve d─▒┼čsal etkilerin ki┼čide yaratt─▒─č─▒ karma┼čay─▒ ve k├╝lt├╝r├╝n insan yap─▒land─▒rmas─▒nda nas─▒l bir ara├ž oldu─čunu anlat─▒yor.

─░├žg├╝d├╝ ve Toplumsal Bak─▒┼č;

ÔÇťGer├žekte ÔÇťk├Ât├╝n├╝n k├Âk├╝n├╝n kaz─▒nmas─▒ÔÇŁ diye bir ┼čey yok. Psikolojik inceleme, insan─▒n en derin ├Âz├╝nde, b├╝t├╝n insanlarda benzer olup, belli baz─▒ en ilk gereksinimleri kar┼č─▒lamaya y├Ânelik i├žg├╝d├╝ e─čilimlerinden olu┼čtu─čunu g├Âsteriyor. Bu i├žg├╝d├╝ e─čilimleri asl─▒nda ne iyi ne k├Ât├╝. Biz onlar─▒ ve g├Âr├╝n├╝mlerini, insan toplumunun gereksinimleri ve talepleriyle olan ili┼čkilerine g├Âre s─▒n─▒fland─▒r─▒yoruz. ─░tiraf etmeliyiz ki, toplum taraf─▒ndan k├Ât├╝ olarak k─▒nanan b├╝t├╝n e─čilimler (Bencillik ve gaddarl─▒k e─čilimleri) bu ilkeler aras─▒nda bulunur.ÔÇŁ

Her ─░├ž Bask─▒, ├ľnce D─▒┼č Bask─▒yd─▒;

ÔÇťK├╝lt├╝r, i├žg├╝d├╝ doyumundan vazge├žmekle kazan─▒lm─▒┼čt─▒r ve her yeni gelenden ayn─▒ ┼čekilde i├žg├╝d├╝den vazge├žmenin ├╝stesinden gelmesini bekler. Bireysel ya┼čam s├╝recinde d─▒┼č bask─▒n─▒n s├╝re─čen i├ž bask─▒ya d├Ân├╝┼čmesi ger├žekle┼čir. K├╝lt├╝r etkileri, erotik katk─▒larla bencil davran─▒┼člar─▒ gittik├že daha fazla ├Âzgecili─če ve toplumsala d├Ân├╝┼čt├╝rmeye y├Ânlendirir. ─░nsan─▒n geli┼čmesinde ge├žerli olan her i├ž bask─▒n─▒n, en ba┼čta, yani insanl─▒k tarihinde, ├Ânce d─▒┼č bask─▒ oldu─ču, nihayet kabul edilebiliyor.ÔÇŁ

R├╝yalar;

ÔÇťB├╝t├╝n d├╝┼člerimize salt bencil motiflerin egemen oldu─ču, dikkat ├žekicidir.ÔÇŁ

├ľl├╝m;

ÔÇťBilin├žd─▒┼č─▒nda herkes kendi ├Âl├╝ms├╝zl├╝─č├╝nden emindir. Kaza, hastal─▒k, enfeksiyon, ya┼čl─▒l─▒k gibi ├Âl├╝m sebebini her defas─▒nda rastlant─▒ diye vurgular─▒z ve ├Âl├╝m├╝ zorunluluk olmaktan rastlant─▒sall─▒─ča indirgeme ├žabam─▒z─▒ a├ž─▒─ča vururuz.ÔÇŁ

Sava┼č ve ─░├žg├╝d├╝;

ÔÇťSava┼č, i├žimizde sonradan olu┼čmu┼č k├╝lt├╝r birikintilerini s─▒y─▒r─▒r ve i├žimizdeki ilk insan─▒ yeniden ortaya ├ž─▒kar─▒r.ÔÇŁ

2 T├╝r ─░├žg├╝d├╝;

ÔÇť─░nsan i├žg├╝d├╝lerinin 2 t├╝r oldu─čunu varsay─▒yoruz, ya koruyup birle┼čtirmek isteyen (Erotik i├žg├╝d├╝ / Cinsel i├žg├╝d├╝) ve y─▒kmak ve ├Âld├╝rmek isteyen (Sald─▒rganl─▒k ve y─▒k─▒c─▒l─▒k g├╝d├╝s├╝). Bu i├žg├╝d├╝lerin her biri ayn─▒ ┼čekilde vazge├žilmezdir, bunlar─▒n birlikte ve kar┼č─▒t etkile┼čiminden hayat g├Âr├╝n├╝mleri ortaya ├ž─▒k─▒yor. B├Âylece ├Ârne─čin, kendini koruma i├žg├╝d├╝s├╝ erotik niteliktedir, ama asl─▒nda o, niyetini ger├žekle┼čtirmek i├žin, do─črudan sald─▒rganl─▒k gereksiniyor.ÔÇŁ

Sava┼č Kar┼č─▒tl─▒─č─▒;

ÔÇť─░nsanlar aras─▒nda duygusal ba─člar (eros) yaratan her ┼čey, sava┼ča kar┼č─▒ i┼členmelidir. Bu ba─člar iki t├╝r olabilir. 1. cinsel ili┼čki hedefi olmasa da bir sevgi nesnesi olan ba─člar. Bunu talep etmek kolay, ama ger├žekle┼čtirmek zor. Duygusal ba─člar─▒n di─čer t├╝r├╝ ├Âzde┼čle┼čmek. ─░nsanlar aras─▒nda anlaml─▒ ortak yanlar yaratan her ┼čey, b├Âyle ortak duygular, ├Âzde┼člik olu┼čturur. ─░nsan toplumu ├Ânemli ├Âl├ž├╝de bunlar ├╝zerine in┼ča edilir.ÔÇŁ

Ni├žin Sava┼č – SIGMUND FREUD

Bir cevap yaz─▒n

E-posta hesab─▒n─▒z yay─▒mlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir